Etikus beszerzés
Globális elköteleződésünk az etikus beszerzés iránt

Hiszünk abban, hogy felelősséggel tartozunk a kávé, közösségeink és bolygónk fenntarthatóbb, igazságosabb és szilárdabb jövőjének megteremtéséért. Azon dolgozunk, hogy az általunk megálmodott jövőt az emberiesség szemszögéből teremtsük meg, mély elkötelezettséggel a globális emberi jogok, a felelős és etikus beszerzés, a partnereink közösségi vezetése iránt, miközben a bolygónknak többet adunk, mint amennyit elveszünk belőle.

A kedvenc kávéd nem lenne elképzelhető azok nélkül a gazdák nélkül, akik világszerte termesztik a kávét. Ezért dolgozunk velük együtt, hogy támogassuk a fenntartható gazdálkodási gyakorlatokat és közösségeiket.

  • Környezetvédelem: Dolgozunk a gazdák megélhetését veszélyeztető mezőgazdasági kihívások kezelésén.
  • Gazdaság: Pénzügyi befektetésekkel támogatjuk a gazdák megélhetését hosszú távon és válság idején.
  • Oktatás: Támogatjuk a nyílt forrású interaktív oktatást és az innovációt, hogy segítsük a gazdákat a termelékenység és a fenntarthatóság terén.

KÖRNYEZET

Világszerte több mint 25 millió kávétermelőnek kell szembenéznie a klímaváltozás hatásaival. A Conservation International és a Starbucks, több mint 130 további szervezettel karöltve, azon dolgozik, hogy segítsen - azzal a küldetéssel, hogy a kávé legyen a világ első fenntartható mezőgazdasági terméke. Célunk, hogy a Starbucks kávét 100%-ban a C.A.F.E. gyakorlatok szerint szerezzük be és ellenőrizzük.

C.A.F.E. GYAKORLATOK

A 2004-ben, a Conservation International szervezettel együttműködve indított Coffee and Farmer Equity Practices (C.A.F.E. Practices) egy olyan hitelesítési program, amely gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi kritériumok alapján értékeli az ellátási láncot, és célja a fenntartható, jövedelmező és átlátható kávétermesztési gyakorlatok előmozdítása, miközben biztosítja a kávétermelők, a munkások, családjaik és közösségeik jólétét. 2004 óta a programban több mint 30 országban több mint      400 000 termelő vesz részt.

  • Gazdasági átláthatóság

    Gazdasági átláthatóság

    Az ár átláthatóságának biztosítása minden általunk vásárolt kávé esetében, beleértve azt is, hogy mennyit fizettünk közvetlenül a termelőknek.

  • Minőség

    Minőség

    Mindig 100% arabica, minél jobb a minőség, annál magasabb a termelőnek fizetett ár.

  • Társadalmi felelősségvállalás

    Társadalmi felelősségvállalás

    A helyi gazdálkodó közösségekbe való befektetés, az oktatáshoz és az orvosi ellátáshoz való hozzáférés biztosítása. Minden esetben legalább a törvényes minimálbér, juttatások és diszkriminációmentes foglalkoztatási politika. Biztonságos, tisztességes és humánus munkakörnyezet biztosítása minden gazdaságban.

  • Környezetvédelmi iránymutatás

    Környezetvédelmi iránymutatás

    A mezőgazdasági termelők segítése az éghajlatváltozás hatásaihoz való alkalmazkodásban a hulladékok felelősségteljes kezelése, a vízminőség védelme, a víz- és energiatakarékosság, a biodiverzitás megőrzése, a mezőgazdasági vegyszerek használatának csökkentése révén.

100 MILLIÓ FA PROGRAM

A környezeti változások olyan betegségeket okoznak, amelyek megnehezítik a gazdák számára a kávétermesztést. Sokféleképpen segítjük őket az alkalmazkodásban, többek között azzal, hogy 2025-ig 100 millió egészséges kávécserjét adományozunk a gazdáknak. Ezeket a cserjéket úgy nemesítettük, hogy ellenálljanak a levélrozsda nevű betegségnek, és több kávécseresznyét termeljenek, ami segít a gazdáknak és közösségeiknek abban, hogy fenntartható jövőjük legyen a kávétermesztésben.

GAZDASÁG

A 10 éves, 100 millió fára vonatkozó kötelezettségvállalásának részeként a Starbucks az elmúlt évek során közel 50 millió olyan kávécserjét adományozott a gazdáknak, amelyek ellenállnak a levélrozsda betegségnek. Továbbá 2019-ben a Starbucks kísérleti projekteket indított Guatemalában, Mexikóban, Peruban, Ruandában és Kenyában, hogy új malmokba történő beruházások révén akár 80%-kal csökkentse a kávéfeldolgozás vízfelhasználását.

2021-ben a Starbucks további támogatást nyújtott, hogy segítse a kávétermelők fenntartható, jövedelmező jövőjének biztosítását világszerte azáltal, hogy 100 millió dollárra növelte a Globális Termelői Alapot (Global Farmer Fund), ami további 50 millió dolláros befektetést jelent ebbe a programba. A kávétermelők ezeket az összegeket arra használhatják, hogy felújítsák és megerősítsék gazdaságaikat és gazdálkodási gyakorlataikat, hogy így még termelékenyebbek és fenntarthatóbbak lehessenek.

Fenntarthatóság

OKTATÁS

A Starbucks 10 termelői támogató központot ("Farmer Support Centers", FSC) működtet a kávétermesztő országok termelőinek segítése és a C.A.F.E. gyakorlatok bevezetésének támogatása érdekében a Starbucks kávéellátási láncában világszerte. Ezek a központok közvetlenül a gazdáknak és a szakemberek számára kínálnak ingyenes képzést a "train-the-trainer" megközelítést alkalmazva, amelyből 2022-ben világszerte több mint 31 000 ember részesült. A gazdák a Starbucks agrárszakértőitől kapják meg a legújabb ismereteket, beleértve a gazdák jövedelmezőségét és a fenntartható termesztési gyakorlatokat támogató eljárásokat.

Oktatás

STARBUCKS COFFEE FARM

Igen, a Starbucksnak van egy saját kávéfarmja! A 2013-ban vásárolt Hacienda Alsacia egy 240 hektáros kávéfarm Costa Ricában, amely a Starbucks globális kutatási és fejlesztési létesítménye és működő farmja. A nagyközönség számára nyitott farmon a látogatók első kézből tapasztalhatják meg a fenntartható kávézást, beleértve a Starbucks által két évtizede támogatott és finanszírozott mezőgazdasági munkát.

A FARMOK JÖVŐJÉNEK BIZTOSÍTÁSA

Az elmúlt 20 évben a Starbucks több mint 150 millió dollárt fektetett be a kávétermesztők és közösségeik támogatására, a kiváló minőségű és etikusan előállított kávéért fizetett prémiumon felül. Támogatási hálózata kilenc termelői támogató központot foglal magában világszerte; egy kezdeményezés, amelynek célja, hogy 2025-ig 100 millió, betegségeknek ellenálló kávéfát juttasson el a termelőknek; kölcsönök nyújtása a termelőknek; valamint a kávétermelő közösségekben élő nők és családok számára nyújtott vezetői lehetőségek támogatása.

A Starbucks bízik abban, hogy segíthet biztosítani a kávé jövőjét annak a több ezer gazdának, akik a kávézóiban felszolgált kávét termelik, és annak a 100 millió vendégnek, akik hetente fogyasztják - ma, holnap és mindig.